רופאת שיניים מזהירה: אלו 3 המקרים בהם אסור לכם לצחצח שיניים

ד"ר שאדי מנוצ'רי, מנהלת קלינית בחברת Smart Dental Aesthetics ומנהלת בבית הספר לאסתטיקת פנים בלונדון, אנגליה, לא תיארה לעצמה שסרטון טיקטוק תמים שתעלה לרשת ייצר באז בין לא פחות מ-12 מיליון גולשים שלא מפסיקים לדון, וגם להתווכח, עם עצותיה, שתחילה לא נשמעות כל-כך הגיוניות. אלא שלאחר ששומעים את ההסברים שלה לכל מקרה בו מומלץ לדלג על צחצוח שיניים, מבינים שבכל זאת יש היגיון בדבריה.

רופאת השיניים הלונדונית הפכה לוויראלית בטיקטוק לאחר שתיארה שלושה מקרים בהם צחצוח רק יכול להחמיר את מצב השיניים, ועדיף לדלג, או לפחות לחכות עד שמצחצחים.

בסרטון, שכאמור זכה נכון לרגע זה ללמעלה מ-12 מיליון צפיות, פוסקת מנוצ'רי כי ראשית, אסור לצחצח שיניים מיד אחרי שמקיאים, מה שעורר את הגולשים והביא לתגובות מופתעות רבות כמו: "אין מצב! אני ממש חייבת לצחצח שיניים אחרי שהקאתי".

שני המקרים הנוספים בהן אסור לצחצח שיניים על פי רופאת השיניים הבריטית - לאחר אכילת ארוחת בוקר או אכילת ממתקים (כן, נשמע מוזר, אבל תיכף מגיע ההסבר).

יש גורם אחד שמקשר את שלושת הנסיבות האלו ביחד, אמרה מנוצ'רי בהסבריה: רמות pH, או במילים פשוטות - חומציות רבה בפה. "השיניים שלנו הן מינרלים, וחומצה יכולה ממש להמיס אותן", הסבירה מנוצ'רי בראיון שנערך עמה בפוקס ניוז דיגיטל. "כשאנחנו אוכלים משהו, בין אם זה ארוחת בוקר, צהריים, חטיף או דברים מתוקים במיוחד, החיידקים בשיניים שלנו יודעים להפוך את שיירי המזון שהצטברו בפה - לחומצה".

"כך גם לגבי הקאות", היא הוסיפה. "תכולת הקיבה חומצית מאוד. לכן, אם אתם מצחצחים שיניים מיד לאחר שהקאתם, אתם למעשה מורחים את החומצה שהצטברה בפה על כל השיניים שלכם, מה שעלול להזיק להן".

החומציות בפה, הסבירה רופאת השיניים, תנוטרל באופן טבעי, אבל זה יקרה רק לאחר פרק זמן של חצי שעה עד שעה - הזמן שלוקח למאגרי הרוק בפה להתחלף ולהילחם בהצלחה בחומציות.

זה אולי נשמע כמו אתגר כמעט בלתי אפשרי להתאפק עם צחצוח השיניים מיד לאחר שהקאתם, במטרה להיפטר מהטעם הנורא בפה, אבל מנוצ'רי מציעה מספר פתרונות שיכולים לזרז את תהליך הטיהור של הפה, גם בלי צחצוח מיידי. שתיית מים או לעיסת מסטיק ללא סוכר יגרמו להצטברות גדולה יותר של רוק בפה, שיוכל לנטרל מהר יותר את החומצה.

לגבי ארוחות בוקר, מנוצ'רי טוענת שהן לרוב מכילות מיצים מתוקים או מיצי פירות, שגורמים לחומציות יתר בפה, וגם כאן עדיף שלא לצחצח מיד, אלא לאחר 30-60 דקות.

לגבי ממתקים, או כל מאכל אחר עתיר בסוכר, הסבירה מנוצ'רי: "סוכר עובר חילוף חומרים על ידי החיידקים שברוק ועל השיניים, ולאחר מכן זה הופך לחומצה. לכן, גם כאן מומלץ להמתין את פרק הזמן הזה כדי שלא לייצר חומציות בכל אזור השיניים, דבר שעשוי לקרות בעת צחצוח מיידי.

מה ניתן לעשות כדי לרענן את הפה מבלי לצחצח?

לסיום, נתנה רופאת השיניים טיפים ועצות איך בכל זאת לגרום לפה להיות נקי יותר לאחר שלושת המקרים אותן תיארה:

השתמשו במי פה ללא אלכוהול כדי לשטוף את שיירי המזון (או הקיא) החוצה. זה עשוי להסיר את התוכן החומצי מהפה מבלי לפגוע בשיניים.

לעסו מסטיק ללא סוכר: מדובר באלטרנטיבה מצוינת מכיוון שהוא עוזר לייצור רוק והרוק הזה באופן טבעי יעזור לנטרול החומציות בשיניים

שתו הרבה מים: גם למים תפקיד חשוב בנטרול החומציות על-ידי תוספת רוק בפה

2024-04-16T09:32:10Z dg43tfdfdgfd